2012. július 2., hétfő

A legjobb szúnyog- és kullancsriasztó - TESZT

Sziasztok!

A hétvégén szülinapi buli keretein belül sátoroztunk egy kis tisztáson. Körülöttünk erdő. Szerettem volna valami hatásos szúnyog- és kullancsriasztó cuccot (=spray/gél/krém/stift).
Először a DM-ben kezdtem. Kb 1 órát időztem a biztonsági őrrel a seggemben fenekemben. Körülbelül 8-10 irtó volt összesen a boltban. Aminek fele csak szúnyogirtó volt, így azokat el is vetettem. Nekem kullancs ellen is kell. Sőt, inkább kullancs-, mint szúnyogirtót akartam. (A szúnyogot érzem, ha rajtam van. Le tudom csapni/el tudom hessegetni. A kullancsot észre se veszem. Ráadásul veszélyesebb is.)

 Eredetileg a -most reklámozott- Vape Derm & Dress szúnyog- és kullancsriasztó aeroszol-t szerettem volna. Kullancs is, szúnyog is, 8órás védelem, ruhára is (szupeer! Mert farmeren keresztül is szét szokták csípni a szúnyogok a fenekem). És volt a DM-ben is. Kb 1100 Ft-ért. Még mindig szuper. Aztán elkezdtem olvasni. Az elején csak a szúnyogokat említik, meg a 8órát és a ruhára fújást. Hol a kullancs? Na, nézzük, hátha a hátulján, az apró betűben bújt el a kis vérszívó. De nem. Annyira kullancsriasztó, hogy a kullancs szót is elriasztotta a csomagolásról. A tv reklámban úgy említik, hogy "Vape Derm & Dress szúnyog- és kullancsriasztó aeroszol". A neten szintén így aposztrofálják. A flakonon pedig semmi kullancs. Hosszas gondolkodás és egy közelebb jövő biztonsági őr után így döntöttem, hogy szúnyog-és lehethogykullancsriasztóra nincs szükségem. De akkor mire van?
-hatásos legyen szúnyogra és kullancsra

-ne legyen ragacsos utána  bőröm
-legyen hosszan tartó (bulizni szerettem volna és nem állandóan az órámat nézni, és óránként kenegetni magam)
-legyen ruhára fújható is (nem kötelező, de jó lenne)
-legyen jó illata (szintén nem kötelező, de jobb lenne, mint valami bűzös vacak. A dögöket tartsa távol, ne a haverokat)
Rá kellett jönnöm, hogy túlzottak az elvárásaim.
Találtam olyat, ami mindkét dögre jó volt, de a hatása csak 2 óra volt.

Találtam vicces feliratokat is:
" csecsemők és gyermekek esetében ruhára fújja.... figyelem! Ruhára ne kerüljön!" (???)

" Hatása a felvitel mennyiségétől 2-3 órán át tart. A hatás érdekében óránként fújja be magát" (mivan???!)
"Hatékony szúnyog- és kullancsriasztó, szabad forgalmú írtószer. Szúnyogokat 6, míg a kullancsokat 1 órán át tartja távol" (Köszi...)

Végül megtaláltam az Igazit.
-6óra védelem kullancs, szúnyog, bögöly és egyéb rovarok ellen

-tartós aktív sportolás közben
-izzadás esetén is.
-nem ragad.

Ő pedig a Vape derm extra:




Szó szerint kopogtak rajtam a szúnyogok, rengeteg repült nekem. Amíg világos volt azon röhögtem, hogy a kis hülyék rászálltak a karomra, sétálgattak, keresték a helyet, ahol megzabálhatnának, de nem találtak. Volt, ami 5 percig keringett rajtam, majd feladta és elrepült. Ami a legszebb az egészben, hogy pánt nélküli felsőben és rövid gatyában voltam. Egy darab csípésem sem lett, pedig engem nagyon szeretnek a kis rohadékok. Másnap reggel tükör előtt a "kullancsvizsgálat" alapján kullancsmentesen megúsztam az erdőben sátorozást, a földön, fűben fekvést. 

Az ára 1100-1200 Ft volt az Interspar-ban. (A dm-ben nem volt olyan, amit jónak találtam volna)
Van némi illata/szaga, de nem kellemetlen. Mondjuk nem is kellemes. Nem hiszem, hogy ragadt volna használat után a bőröm, bár az is igaz, hogy baromi meleg volt, és folyt rólam a víz. (Mondjuk akkor úgy, hogy csak annyira ragadtam, mint használat előtt, izzadtan). Kb este 8kor kentem csak be magam, úgyhogy részemről több, mint 6 órás volt a hatása (mindenki mást meg megettek a dögök, leszámítva engem, meg az egyik havert, akivel közös használatra vettem/vettük)

Csak ajánlani tudom mindenkinek. A többi riasztószerhez képest közepes ára van, hatásos, amit ígér, be is tartja és pumpás kiszerelésben kapható. Egy hátránya, hogy kicsit folyat a flakon. (nem csak az enyém, hanem a boltban a többin is látszott, hogy megfolyt).

Ha ez elfogy, tuti, hogy ugyan ilyet veszek. Nem csak nekem, hanem a havernak is hatásos volt.

Kicsit hosszúra sikeredett ez a bejegyzés, de ennél rövidebben nem tudtam volna leírni.

 Köszönöm, ha végig olvastátok.

További kellemes estét!



5 megjegyzés:

  1. ez most nagyon jól jött,köszi :) én dm-eset vettem két hete,mikor nyaralóban,vízparton voltunk,de így is zabáltak a szúnyogok.na,egy ilyet kergetek magamnak :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bár én az intersparban vettem, de láttam a Lidl-ben is. Kb hasonló áron; +/-100 Ft.

      Törlés
  2. Engem szerencsére nem szeretnek, de két éve azért Pesten előszeretettel betámadtak a kis szemetek, szóval ha ilyen kinti téma lenne, akkor mindenképp ilyet fogok venni a leírtak alapján, és tökre örülök, hogy ez is szóba került! :]

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha már csodaszerre leltem, és mostanában este is meleg van, gondoltam aktuélis lehet a téma, és másnak is tudok segíteni vele :)

      Törlés
  3. Lehet, hogy ezt beszerzem így fesztiválozás előtt, végül is 1 hétig kvázi a szabadban leszünk, a szúnyogok nem zavarnak, de a kullancsokat utálom. Köszi a tesztet :)
    Díjat kaptál tőlem: http://biablogol.blogspot.hu/2012/07/dijat-kaptam.html

    VálaszTörlés