2012. március 24., szombat

Malac pogácsa

Az alábbi pogácsát szilveszterre csináltam, de gondoltam, most megosztom Veletek.

Alapvetően bármilyen pogácsa tésztából elkészíthető, a lényeg a formázáson van

Malac pogi

Miután kiszaggattam a "fejüket", fejenként 2 kicsi korongot szaggattam hozzá.
Az egyik korong alját bekentem tojássárgájával, majd rátettem a nagy korongra. Ez lesz az orra.
 A másik kicsi korongot negyedekre vágtam, és 1 negyedből ragasztottam az egyik, majd másik negyedből a másik fülét, szintén tojássárgával.
Optimális esetben a szemének egész fekete borsnak kellett volna lennie, de épp nem volt itthon, így improvizáltam: őrölt fekete bors tojássárgában elkeverve, majd ezt fogpiszkálóval ügyeskedtem a szeme helyére. Aki nem akar kínlódni, vagy csupán időt szeretne megtakarítani, az szerezzen be hozzá egész borsot XD
Az orrocskájukon az orrlyukakat szintén fogpiszkálóval alkottam meg. 
Tekintve, hogy a "szemük" még folyott, így nem tudtam a végén lekenni őket tojással a sütés előtt, de ez a végeredményt elnézve nem is hiányzott.

Arra sajnos már nem emlékszem, hogy hány fokon, mennyi ideig sütöttem,  mert állandóan a sütőt lestem, hogy mi van a dögökkel :) Olyan 170-190 fokon süthettem, míg a kívánt szint el nem érte.

Nektek hogyan tetszik?

2 megjegyzés: