2013. július 1., hétfő

Konyhatitok - Diós süti

Estét, 

Dió van. Pasi napok óta töri-pucolja (én meg lopkodom). Ma le is darálta. Mi legyen belőle? Hát sütike.
Pasi szerint úgy kell csinálni, ahogy a
 Mákos sütit. Aggály van. A mák száraz, a dió nem, ráadásul édesebb is. Akkor hogy lenne jó az a recept. Vita nincs, Pasinak elfogadjuk -hát oké, legyen. 





Leírom itt is a receptet:

20 dkg liszt 
20 dkg cukor -jó lesz az 22-23-nak (megint megborult a cukor...)
20 dkg Pasi által darált dió -Pasi nem jár a recepthez ;)
1 tojás -csak egy? Ezen mindig döbbenek.
kis szódabikarbóna -hova is tettem? Basszus, elfogyott. Ja, nem. Megvan. Elbújt.
kb. 3 dl tej.
1 citrom reszelt héja -na, ez az, ami nem ment bele. Most sem. Mert nem volt itthon citrom. Most sem. (mondjuk, a dió mellé nem is tudom milyen lett volna)

Imádom ezt a receptet. Csak egyszer kell visszajönnöm a géphez. "Hány tojás? Mennyi? Egy?".
Najó, még egyszer vissza a géphez, valami hiányzik. Sütőpor? Nem rémlik, hogy olvastam volna. Recept átolvas, nincs sütőport, szódabikarbóna van. Nade mennyi az a kis? Mi van, ha nem jön fel a süti?
-Na, ezt minden egyes alkalommal eljátszom :D

És hogy mennyi ideig kell sütni?
Hát kéremszépen, fogalmam sincs. Pedig a mákosat többször megcsináltam már,
Ja, de tudom. 

Optimális sütési idő: amikor a gép előtt, bejegyzést írva megérzed a finom süti illatot. Ez mindig beválik*. Mindig belemerülök a blogba (vagy saját, vagy másé), persze mindig elfelejtem megnézni, hogy mikor raktam be, így kb sose tudom, hogy meddig kell sütni. Meddig sült a múltkor? Nem tudom. Basszus, meddig süssem? Aztán jön az illat, baaassszus, a süti. Futás a konyhába, sütőajtó kinyit, imádkozás, hogy ugye nem égettem rommá, majd önelégült mosollyal megállapít, hogy ismét eltaláltam az optimális sütési időt. Imádom ezt a lakást.
*Figyelem, az optimális sütési idő csak meghatározott négyzetméterű, meghatározott számítógép-konyha távolságban működik. Az esetleges széntablettákért felelősséget nem vállalok ;)

Jó étvágyat! :)

4 megjegyzés:

  1. Összefutott a nyál a számban :-)
    Van egy nagy adag dióm a mélyhűtőben, hétvégén én is alkotok belőle valamit (liszt nélkül, mert azt most nem lehet)

    VálaszTörlés
  2. Úúúúgy szeretem ha konyhásat (is) írsz. :)

    VálaszTörlés
  3. Mondtam már, hogy adhatnál belőle, nem?! :D

    VálaszTörlés
  4. Fini lehet:) Ha belekotyoghatok, próbáld meg egyszer úgy, hogy egy kocka puha vajat, esetleg 1/2 dl. olajat belekeversz a tésztába. Akkor garantáltan nem lesz száraz. A sütési idő meghatározása tökéletes, én is ezt használom :D

    VálaszTörlés