2012. április 6., péntek

Gaz lenni, vagy nem gaz lenni? -ez itt a kérdés

Sziasztok!


Egy ideje szerettem volna megírni ezt a bejegyzést, csak vártam... Vártam:  Vajon mi nő ki a földből?


Tavaly kísérleti jeleggel ültettem paradicsomot, Párom pedig paprikát (csípős fűszerpaprikát, meg még egy fajtát)


Tavaly sikerünk volt, a paprikából házi piros arany készült, a paradicsomból sajnos semmi nem készült, mert lelegeltem XD Azért egy párszor vacsira is ettünk belőle. Ilyenkor kimentem az erkélyre, és szüreteltem. Ennél frissebb nemigen lehet egy vacsorára való paradicsom.


Ő lenne a kis édes:


Sárga balkon paradicsom


Ahogy a képen is láthatjátok, kifejezetten bő a termése, tavaly 1-2 tövet ki is kellett karóznom. Pedig 20-25 centinél nem nőnek magasabbra, de annyi termése volt, mintha málna lenne.
Pici, 15-20 grammos (mint egy koktél paradicsom) sárga, kicsit édeskés termése van. Nem kényes, a 4. emeleti erkélyen vígan elvan, szereti a vizet, a napot és nagyon jól elvan egy muskátlis ládában is. Más erkélyén muskátli van kitéve, a miénken paradicsom :)
Ahogy tavaly, úgy idén is magot ültettünk.
Az ültetés után pár (kb 2-3) héttel azonban megjelent "Valami".
Nem tudom, emlékeztek-e még a pelenka reklámra ( "Ház! Nem, doboz!" ), mert valami ilyesmi zajlott köztünk is: "Gaz! Nem, paradicsom!"

Ő volt a szóban forgó:
A Valami 2012.03.28.



Nagy szerencsémre, kezdtek ezek a Valamik olyan mintában kinőni, mint ahogy -nagyjából- ültettem.
Így néznek ki ma:

2012.04.06.
Gyanúsan sorban vannak, úgyhogy paradicsom :)

A Párom által ültetett póré/újhagymánál ilyen gond nem volt.
Március végén így születtek meg:

2012.03.28
És így néznek ki ma:



2012.04.06.


Egy kicsit le vannak maradva a paradicsomok, ráadásul két ládába ültettem paradicsomot, abból az egyikben még csak ki sem hajtottak. Pedig azok ott vannak, ahol tavaly volt a paradicsom. Kicsit aggódok.


Ahogy van valami "fejlemény", írok még Róluk :)

Ti próbáltatok már kis helyen kertészkedni?


1 megjegyzés: