2012. április 30., hétfő

Hajápolás - ahogy én szoktam

Sziasztok!


Szeretném bemutatni Nektek, hogyan is néz ki nálam egy hajszeánsz. Semmi extra, semmi szélsőség. Leszámítva egyet, ami Klaunál a kommentekben is jelentkezett:
A hajmosás nálam a kádba belehajolva történik...a kommentelők közül szerintem én voltam az egyedüli, aki nem kádban ülve/fekve mossa :D
Az okom is megvan rá: gyűlölöm, ha balzsamos a hátam, csúszik és fúúújjj. A másik amit utálok, a kihullott vizes hajszálak, amik a hátamra tapadnak. Ami viszont jó benne, az az, hogy előre hajolva mosom-balzsamozom, így is öblítem le, és így tekerem törölköző turbánba, majd így kezdem el szárítani is és csak a végén egyenesedek ki, amikor már formázom a hajam. Így kevésbé kócolódik, könnyebb kifésülni, ezáltal kevésbé kínzom. :D


Régen sok mindent kipróbáltam, de ami bevált, az a Pantene "barna" kiadása (képek róla lentebb). Az ígérete: Csökkenti a hajhullást*
*a hajmosás és formázás közben
Ezt be is tartja, ráadásul nagyon szereti a hajam, puha és selymes lesz tőle.
Egy időben a Pantene barna samponját és pakolását használtam, de most váltottam sampont. Nem volt gond a samponjával, csak kellett valami más. A pakolásához viszont ragaszkodom.


Jelenleg használatban:








Jól tisztít, nem szárít, és nagyon jó az illata, puha és fényes lesz a hajam. Állaga sűrű, szóval gazdaságos. Kevés kell belőle, de vastag, sűrű habot képez a hajon. Sokáig elég, és az illata is hosszan kitart. Kiöblíteni is könnyű.






Na, ő a barna Pantene. A "balzsamozás" nálam ő. Sampon lemosása után felkenem, és időmtől függően 5-20 percig fent hagyom. A leöblítéskor tényleg kevesebb hajszál szökik meg, ráadásul olyan puha lesz a hajam. Mintha az öblítő vízzel együtt folyna a hajam -ezt nem tudom másként megfogalmazni. Mint valami folyékony selyem... Az illatát már megszoktam, jó illata van. Olyan... Pantene illata van. Finom. Hosszan tartó.
Az ára 1299 Ft a Dm-ben, de elég gyakran akciózzák, így 649 Ft-ért is hozzá lehet jutni. (ilyenkor 2-3 darabot is megveszek, mert ritkán akciózzák le ennyire) 1 tégely 1-2 hónapig elég a hosszú hajamra.
Már jó pár éve ezt használom, és ragaszkodom hozzá. Majdnem minden márka minden hajpakolását kipróbáltam, de egyik se volt az igazi. Ha ezt épp nem sikerült vennem, akkor a kis tesóját szoktam megvenni.








Állítólag 3X* több amino komplex van benne (* a többi Pantene-hez képest)....Lehet. Nem tűnt fel.
 Ez a csomagolás szerint hajpakolás, míg az előző maszk. Különbséget nem vettem észre a kettő között. Talán annyit, hogy ez egy kicsit nehezebben oszlik el a hajamon. A másik könnyebben, és így gazdaságosabb egy picivel. De mindkettőt 5-20 percig hagyom fel, és istenien puha és fényes lesz a hajam utána.
Az ára változó, általában 900-1100 Ft között szoktam beszerezni.


Most viszont aggódok egy kicsit. A Pantene új csomagolást kap. Általában a csomagolás váltáskor az összetevők is változnak, sok kedvenc termékem lett használhatatlan egy ilyen "csomagolás" frissítés után.
Végignéztem az összes új Pantene-t a boltban, és a türkiz család között találtam meg az én Repair csodámat.




A tégelyes a megszokott 1299 Ft helyett 1499 Ft lesz. Ebből szintén arra következtetek, hogy nem csak a csomagolás változik meg. Vagy ha a türkiz színű csomagolást ennyivel drágábban lehet előállítani, akkor gratulálok nekik.
Na, de vissza a hajápolási szeánszhoz.


Miután lemostam, szintén időmtől függően akár 1 órát is törölköző turbánban rohangászok a lakásban. Így majdnem megszárad, és kevesebbet kell hajszárítóznom. Próbáltam hajszárító nélkül, hogy magától száradjon meg, de ilyenkor össze-vissza áll, kezelhetetlen és nem fényes.
Ami nekem bevált, az az arany középút. Félszáraz hajon kezdek hajszárítózni, így még formázható és fényes lesz.
A formázáshoz csak a hajkefémet használom. Hajhabot csak ritkán, hajlakkot meg csak a babahajak támadásakor szoktam. Akkor is csak annyit, hogy a babaszöszök szót fogadjanak :D


És a végeredmény:

Szép fényes, hosszú. Imádom. A festést is jól tűri. A tökéletes festéket még keresem -de arról majd egy másik bejegyzésben mesélek.




És akkor Klau emlékeztetett, hogy a poént ki ne hagyjam.


A hajamat általában Párom vágja. Hátrafésüljük, és egyenes vonalban levágja. Vágattam már "házhozjárós" fodrásszal, és Klauval is szalonban. Mindig egyenesre. Ami a képen nem látszik, mert össze-vissza nő a hajam. És a poén, hogy a jobb oldalon gyorsabban nő :D


Ezen látszik a legjobban:










Nem értem miért. A fodrászok sem. "Biztos ferdén lett levágva!" Erre annyi szokott a válaszom lenni, hogy "Te vágtad ám legutóbb is ;)"
Amúgy tényleg mindig jól van levágva, ellenőrizni szoktam. Elől ugyan akkora a két oldal. Pár hónap múlva már nem...
Nem értem, de vicces. Már nem bosszankodok rajta. Ilyen és kész. Nem tudok rajta változtatni. Úgyhogy csak mosolygok rajta.


Nálatok mi a kötelező hajápolási rítus?



4 megjegyzés:

  1. Jéé, a jobb oldalon tényleg gyorsabban nő :D De édes :D :)

    VálaszTörlés
  2. Azért így nő, mert egyedi!! :D
    Én is meglepődtem, de hát van ilyen is akkor na ;]
    (nekem a jobb nagylábujjamon nő gyorsabban a köröm, mint a balon... az viszont idegesít)
    Amúgy tényleg így szokott lenni, ha már a csomagolás más, akkor valami az egészben más... Ezt hogy utálom :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha elfogy a régi csomagolású, kénytelen leszek újat venni. Majd kiderült, rosszabb-e... Ha igen, akkor állhatok neki keresgélni megint :(

      Törlés